Next FTD releases for April.
Einklappen
X
-
Tracklisting FTD Releases April 2008.
(That's The Way It Was FTD 1 Cd re-release April , 2008 new cover lay-out - design)
The first FTD 1 Cd 5" digi-pack re-release in April, 2008 is the FTD cd that was included in the book That's The Way It Was.
Tracklisting is the the same, but with a new cover lay-out - design.
Track Listing :
Words, The next step is love (July 14, MGM rehearsel), Ghost riders in the sky, Love me (July 15, MGM rehearsal ), Thats all right, I got a woman, I've lost you, I can't stop loving you, Just pretend (July 24, RCA rehearsal), Words, I just can't help believing (July 29, MGM rehearsal), Something (August 4, Las Vegas rehearsal), Polk salad annie, Mary in the morning (August 7, Las Vegas rehearsal), You've lost that loving feeling (August 10, stage rehearsal), Sweet Caroline, Hound dog, Heartbreak hotel, Don't be cruel, Blue suede shoes, You don't have to say you love me, Mystery train/ Tiger man, The wonder of you, One night, All shook up.
The album "That's The Way It Is" will be released in the 7" series and contains 2 cds - 20 page full color booklet with the following tracks:
DISC 1: THE ALBUM:
I Just Can’t Help Believin’ (live) Twenty Days And Twenty Nights
How The Web Was Woven
Patch It Up (live)
Mary In The Morning
You Don’t Have To Say You Love Me
You’ve Lost That Lovin’ Feeling (live)
I’ve Lost You (live)
Just Pretend
Stranger In The Crowd
The Next Step Is Love
Bridge Over Troubled Water.
BONUS TRACKS:
Patch It Up (studio version)
I’ve Lost You (studio)
Twenty Days And Twenty Nights – take 8
Bridge Over Troubled Water (live) Little Sister/Get Back (live)
Something (live)
The Next Step Is Love - undubbed master
Patch It Up – take 1
Bridge Over Troubled Water – alt. mix.
Disc 2: THE SESSIONS:
Tiger Man (jam)
Twenty Days And Twenty Nights- rehearsal, takes 1,2,3
I’ve Lost You – rehearsal, take 1
Bridge Over Troubled Water – take 1
You Don’t Have To Say You Love Me – rehearsal composite
The Next Step Is Love – rehearsal, takes 2,3,6
How The Web Was Woven – rehearsal, take 1
Stranger In The Crowd – rehearsal, takes 1,3,4,5
Stranger In The Crowd – master take 9 – rough mix
Mary In The Morning – takes 1,2,3,4
Patch It Up – takes 2-7
Patch It Up – take 9 – alt. master
You Don’t Have To Say You Love Me – takes 1,2
Just Pretend – takes 1,2
The Next Step Is Love – takes 7,8,9,10
Bridge Over Troubled Water – rehearsal, takes 2,5
I’ve Lost You – takes 4,5,6
Twenty Days And Twenty Nights – takes 5,6
Twenty Days And Twenty Nights – take 9 master – rough mix
Compilation by Ernst Jørgensen & Roger Semon - Mastered by Jean-Marc Juilland and Vic Anesini - Original A&R / Producer: Felton Jarvis - Original engineer: Al Pachucki.
Recorded at RCA’s studio B in Nashville June 4-8, 1970, and live at The International Hotel, Las Vegas, August 11-13, 1970.
Nashville musicians: Guitar: James Burton, Chip Young, Elvis Presley; Bass: Norbert Putnam; Drums: Jerry Carrigan; Piano: David Briggs; Organ & Harmonica: Charlie McCoy. Overdubs: Guitar: James Burton; Organ: David Briggs; Percussion: Jerry Carrigan; Percussion and Vibes: Farrell Morris; Steel Guitar: Weldon Myrick; Vocals: Mary Holladay, Mary (Jeannie) Green, Dolores Edgin, Ginger Holladay, Millie Kirkham, June Page, Joe Babcock, The Jordanaires, The Imperials.
Las Vegas musicians: Guitar: James Burton, John Wilkinson, Elvis Presley; Bass: Jerry Scheff; Drums: Ronnie Tutt; Piano: Glen D. Hardin; Vocals: Millie Kirkham, The Sweet Inspirations, The Imperials. Joe Guercio and his Orchestra.
Source: epgold.com
Zuletzt geändert von Didi; 25.02.2008, 16:54Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ich liebe Elvis heiß und innig für diese Aufnahmen zwischen Juni und August 1970. Insofern begrüße ich jede Veröffentlichung aus dieser Phase grundsätzlich. Aber eine Wiederveröffentlichung der Buch-CD ist enttäuschend. Glauben die wirklich, dass es soviele Fans gibt, denen das Buch zu teuer war und die stattdessen jetzt nach dieser CD greifen?
Ein 2-CD-Set "That's The Way It Is" war überfällig. Darauf freue ich mich, wenngleich nur wenige Aha-Erlebnisse zu erwarten sind.Kommentar
-
Auch wenn ich die THE WAY IT WAS schon habe, wird sie aus Komplettierungsgründen irgendwann sicher den Weg in meine Sammlung finden, aber auf die TTWII-Doppel-CD freue ich mich schon riesig...Elvis: Colonel, ich will unbeding nach Europa!
Parker: Nee Elvis, dort gibt es nicht so schöne Turnhallen wie hier.Kommentar
-
....hier noch was auf deutsch ....
22-01-08 (3): FTD im April!
Ernst Jorgensen teilt in seinem heutigen Newsletter an die FTD-Großhändler seine Projekte für April 08 mit: Zum einen ein weiteres Classic-Album mit 2 CDs, nämlich "THAT´S THE WAY IT IS" und zum anderen ein reguläres "Themen" Album, das die erste Reissue auf dem FTD Label darstellt: Es handelt sich dabei nämlich um eine (Wieder)veröffentlichung der CD aus dem Buch "THE WAY IT WAS" (FTD Buch & CD # 12). Ein April ganz im Zeichen von Elvis´ legendärem Konzertfilm von 1970!
Quelle: www.ftdelvis.com/shop.html
__Elvis - Artist Of The Century__Kommentar
-
Ich liebe Elvis heiß und innig für diese Aufnahmen zwischen Juni und August 1970. Insofern begrüße ich jede Veröffentlichung aus dieser Phase grundsätzlich. Aber eine Wiederveröffentlichung der Buch-CD ist enttäuschend. Glauben die wirklich, dass es soviele Fans gibt, denen das Buch zu teuer war und die stattdessen jetzt nach dieser CD greifen?
Ein 2-CD-Set "That's The Way It Is" war überfällig. Darauf freue ich mich, wenngleich nur wenige Aha-Erlebnisse zu erwarten sind.
...auf das doppel CD-set freue ich mich natürlich auch sehr !!
__Elvis - Artist Of The Century__Kommentar
Kommentar